V súlade s platnými predpismi nájdete nižšie informácie týkajúce sa odkazovania a klasifikácie ciest na našej platforme, ako aj zmierňovania hodnotení. Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa tejto témy, neváhajte nás kontaktovať prostredníctvom formulára, ktorý je k dispozícii tu.
1. Odkazovanie a klasifikácia ciest na stránke s výsledkami
Medzi členmi našej komunity a spoločnosťou BlaBlaCar neexistuje žiadna kapitálová účasť ani odmena akéhokoľvek druhu, ktorá by mohla ovplyvniť odkazovanie alebo klasifikáciu inzerátov na platforme. To je aj prípad autobusových dopravcov, ktorých cesty na platforme zverejňuje BlaBlaCar
Cestu môže zverejniť každá fyzická osoba s aktívnym účtom na platforme.
Trasa sa zverejní a zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania, ak spĺňa nasledujúce podmienky odkazovania:
Inzerát na spoločné používanie auta môžete uverejniť len vtedy, ak spĺňate všetky nasledujúce podmienky:
(i) ste držiteľom platného vodičského preukazu;
(ii) ponúkate len inzeráty s vozidlami, ktoré vlastníte alebo používate s výslovným súhlasom vlastníka a v každom prípade ste oprávnení k ich používaniu na účely spolujazdy;
(iii) ste a zostanete hlavným vodičom vozidla, ktoré je predmetom inzerátu;
(iv) vozidlo má platné poistenie tretích osôb, predovšetkým povinné zmluvné poistenie;
(v) nemáte žiadne kontraindikácie alebo zdravotnú nespôsobilosť na vedenie vozidla;
(vi) vozidlo, ktoré máte v úmysle použiť na jazdu, je osobné vozidlo so 4 kolesami a maximálne 7 sedadlami;
(vii) nemáte v úmysle pridať na platforme ďalší inzerát na rovnakú jazdu;
(viii) neponúkate viac miest, ako je počet dostupných sedadiel vo vozidle;
(ix) všetky ponúkané miesta majú bezpečnostný pás, aj keď je vozidlo schválené so sedadlami, ktoré nemajú bezpečnostný pás;
(x) používate vozidlo, ktoré je v dobrom technickom stave a je v súlade s platnými právnymi predpismi a zvyklosťami, najmä s platným osvedčením o technickej kontrole vozidla.
Okrem toho môžeme odmietnuť inzerciu alebo zablokovať váš účet, ak nedodržiavate naše všeobecné podmienky používania a najmä ako vodič podľa článku 8.2. týchto podmienok, ktoré sú uvedené nižšie:
„Ak platformu používate ako vodič, okrem tohto sa ďalej zaväzujete:
(i) dodržiavať všetky zákony a predpisy vzťahujúce sa na jazdu a vozidlo, najmä mať v čase jazdy zo zákona povinné platné zmluvné poistenie a byť držiteľom platného vodičského preukazu;
(ii) overiť si, či sa vaše poistenie vzťahuje na zdieľanie jázd a či sú vaši cestujúci vo vašom vozidle považovaní za tretie osoby a sú preto počas celej jazdy, aj cezhraničnej, kryté poistením;
(iii) neriskovať pri jazde, nepožívať alebo nepoužívať akýkoľvek výrobok, ktorý môže oslabiť vašu pozornosť a vaše schopnosti ostražitého a úplne bezpečného vedenia vozidla;
(iv) pridávať len inzeráty, ktoré zodpovedajú skutočne plánovaným jazdám;
(v) uskutočniť jazdu tak, ako je popísaná v inzeráte (najmä s ohľadom na použitie alebo nepoužitie diaľnice), ako aj rešpektovať časy a miesta dohodnuté s ostatnými členmi (najmä nástupné a výstupné miesta);
(vi) nebrať viac cestujúcich, ako je počet miest uvedený v inzeráte;
(vii) používať vozidlo, ktoré je v dobrom stave a je v súlade s platnými právnymi predpismi a zvyklosťami, najmä s platným osvedčením o technickej kontrole vozidla;
(viii) predložiť BlaBlaCar alebo akémukoľvek cestujúcemu, ktorý o to požiada, váš vodičský preukaz, osvedčenie o evidencii vozidla, potvrdenie o poistení, osvedčenie o technickej kontrole vozidla a akýkoľvek doklad preukazujúci vašu schopnosť používať na platforme vozidlo ako vodič;
(ix) v prípade omeškania alebo zmeny času alebo jazdy bezodkladne informovať vašich cestujúcich;
(x) v prípade cezhraničnej jazdy držať a uchovávať pre cestujúceho a pre akýkoľvek iný orgán, ktorý o to môže požiadať, akýkoľvek dokument preukazujúci vašu identitu a vaše právo na prekročeniu hranice;
(xi) počkať na cestujúcich na dohodnutom mieste stretnutia po dobu najmenej 15 minút po dohodnutom čase;
(xii) nepridávať na účely zdieľania jázd inzerát s vozidlom, ktoré vám nepatrí, alebo ktoré nie ste oprávnení používať;
(xiii) zabezpečiť, aby ste mohli byť vašimi cestujúcimi telefonicky kontaktovaní na čísle evidovanom vo vašom profile;
(xiv) nevytvárať prostredníctvom platformy žiadny zisk;
(xv) nemať žiadne kontraindikácie alebo zdravotnú nespôsobilosť na vedenie vozidla;
(xvi) počas jazdy sa správať primerane a zodpovedne a v súlade s duchom spolujazdy;
(xvii) neodmietnuť akúkoľvek rezerváciu na základe rasy, farby pleti, etnického pôvodu, národnosti, náboženstva, sexuálnej orientácie, rodinného stavu, zdravotného postihnutia, fyzického vzhľadu, tehotenstva, osobitnej zraniteľnosti vzhľadom k ich ekonomickej situácii, mena, bydliska, zdravotného stavu, politického presvedčenia, veku;
(xviii) zabezpečiť, aby ste mohli byť vašimi cestujúcimi telefonicky kontaktovaní na čísle evidovanom vo vašom profile, a to aj na mieste vyzdvihnutia.“
Čo sa týka autobusových zájazdov, na platforme BlaBlaCar sú zverejňované len autobusové zájazdy autokarových dopravcov distribuovaných spoločnosťou BlaBlaCar.
Cesty sú na platforme štandardne zoradené najprv v chronologickom poradí, t. j. podľa času odchodu cesty autobusom, ako je zverejnené spoločnosťou BlaBlaCar, alebo spolujazdy, ako je zverejnené vodičom, od najskoršieho po najneskorší čas odchodu; potom sú zoradené podľa ceny, od najnižšej po najvyššiu. Členovia si môžu vybrať ďalšie kritériá hodnotenia, ako je najnižšia cena, najkratšia trasa alebo vzdialenosť od miesta odchodu či príchodu, a obmedziť výsledky podľa dostupných služieb a zariadení.
Počas zverejňovania spolujazdy vám môže BlaBlaCar ako vodičovi navrhnúť aj podobné cesty od iných vodičov na základe parametrov vašej jazdy, ktoré zahŕňajú nasledovné kritériá: (i) suma príspevku na náklady, ktorú navrhnete, (ii) miesta odchodu a príchodu, (iii) dátum zverejnenia takýchto jázd, ktorý je minimálne 6 mesiacov oproti vašej jazde, (iv) jazdy s aspoň jednou rezerváciou a (v) vzdialenosť do vybraného času odchodu. Tieto návrhy sú vám poskytované výlučne na informačné účely.
2. Kontrola hodnotení
Každý člen má lehotu štrnásť dní odo dňa, keď mu člen zanechal hodnotenie, aby zverejnil jeho hodnotenie vo svojom mene. Hodnotenia sa na platforme uverejnia, keď každý člen zanechá hodnotenie pre osobu, s ktorou zdieľal spoločnú cestu, alebo najneskôr štrnásť dní po zanechaní prvého hodnotenia.
Po uplynutí tejto štrnásťdňovej lehoty už nemôžete zanechať hodnotenie na člena, ktorý zanechal hodnotenie na vašom profile. Môžete však reagovať na akékoľvek hodnotenie so známkou 3/5 alebo menej („v poriadku“, „sklamanie“, „veľké sklamanie“).
Členovi sa neposkytuje žiadna odmena za zanechanie hodnotenia o osobe, s ktorou zdieľal spoločnú cestu.
Hodnotenia sa uchovávajú až do vymazania vášho účtu v súlade s lehotami uvedenými v časti 2.3 našich zásad ochrany osobných údajov.
Pred zverejnením môže každá recenzia prejsť naším automatizovaným systémom sledovania, aby sa zistili akékoľvek prvky, ktoré sú v jasnom rozpore s našimi podmienkami. Viac informácií o tom, ako moderujeme obsah, nájdete v našich obchodných podmienkach.
Keď systém zistí problém s hodnotením, náš tím ho môže automaticky alebo manuálne skontrolovať, aby sa zachovala kvalita hodnotení na našej platforme a aby sa zabezpečilo, že členovia dodržiavajú naše podmienky používania. V prípade odmietnutia zverejnenia vám zašleme e-mail s informáciou o dôvode.
Po zverejnení náš tím skontroluje každé hodnotenie, ktoré naši členovia nahlásili ako nerešpektujúce pravidlá zverejňovania hodnotení a v prípade potreby ho môže odstrániť.
Oznámenia sa uverejňujú v profile každého člena v chronologickom poradí.
3. Porovnanie trás prevádzkovaných profesionálnymi autokarmi
Na našej platforme distribuujeme autobusové zájazdy prevádzkované profesionálnymi autokarovými dopravcami. Tieto cesty sú zoradené v súlade s vysvetleniami uvedenými v odseku 1 vyššie.
Akékoľvek kapitálové väzby, ktoré môžu existovať medzi nami a niektorými prevádzkovateľmi autobusov, nemajú žiadny vplyv na odkazovanie na cestu.
Podľa podmienok zmluvy uzavretej s týmito autokarovými dopravcami dostávame poplatok za distribúciu ich trás, ktorý sa vzťahuje na cenu lístka. V dôsledku toho cena uvedená na našej platforme za tieto autobusové zájazdy pokrýva cenu lístka účtovanú prevádzkovateľom autokaru (vrátane všetkých daní), ktorá zahŕňa aj poplatok, ktorý nám zaplatí prevádzkovateľ autokaru. Za naše informačné služby si od vás môžeme účtovať aj vlastný servisný poplatok. Pred ani po rezervácii miesta sa nepripočítavajú žiadne ďalšie poplatky.
V súčasnosti zverejňujeme iba zájazdy prevádzkované autokarovými dopravcami, ktorí majú oprávnenie distribuovať svoje autobusové zájazdy na našej platforme. Záruky ponúkané počas cesty autobusom sa líšia v závislosti od príslušného autokarového dopravcu. Pre viac informácií si prečítajte ich podmienky predaja.
4. Dôležité informácie
Informujeme vás, že:
(a) osoby oprávnené zadávať ponuky na našej platforme sú len fyzické osoby, ktoré si vytvorili účet na platforme ako neprofesionáli a ktoré uverejňujú inzeráty na spoločné využívanie vozidiel.
(b) naša platforma na spoločné využívanie vozidiel umožňuje vodičom, ktorí cestujú do danej destinácie na vlastný účet, aby sa spojili s cestujúcimi, ktorí cestujú rovnakým smerom, aby sa mohli zviesť, a teda aj zdieľať súvisiace náklady.
(c) V súvislosti s rezerváciou na cestu spoločným autom alebo autobusom a po manuálnom alebo automatickom prijatí rezervácie spoločnosť BlaBlaCar vyberie celú sumu zaplatenú cestujúcim (príspevok na náklady). Príspevky na náklady prijaté spoločnosťou BlaBlaCar sa ukladajú na účet určený na platby vodičom.
(d) Platforma predstavuje online platformu pre vytváranie sietí, na ktorej môžu členovia vytvárať a uverejňovať inzeráty na spoločné cestovanie autom. Používaním Platformy a prijatím Všeobecných zmluvných podmienok beriete na vedomie, že spoločnosť BlaBlaCar nie je zmluvnou stranou žiadnej dohody uzavretej medzi vami a ostatnými členmi.
Beriete na vedomie a súhlasíte s tým, že BlaBlaCar nekontroluje platnosť, pravdivosť ani zákonnosť ponúkaných inzerátov, miest a ciest. Spoločnosť BlaBlaCar ako sprostredkovateľ spoločného využívania vozidiel neposkytuje žiadne dopravné služby a nevystupuje ako dopravca, pričom úloha BlaBlaCar je obmedzená na uľahčenie prístupu k platforme.
Spoločnosť BlaBlaCar ako sprostredkovateľ nemôže niesť zodpovednosť za skutočné vykonanie cesty, a najmä za:
(i) nesprávne informácie o ceste a jej podrobnostiach, ktoré poskytol vodič vo svojim inzeráte alebo akýmkoľvek iným spôsobom;
(ii) zrušenie alebo zmenu cesty zo strany člena;
(iii) správanie jej členov počas cesty, pred ňou alebo po nej.
(f) Všeobecné podmienky používania tejto stránky sú napísané v slovenskom a podlieha slovenským zákonom.
Ak nás chcete upozorniť na nejakú záležitosť, kontaktujte nás prostredníctvom tohto kontaktného formulára, ktorý je dostupný prostredníctvom stránok centra pomoci a v našich obchodných podmienkach.
Akékoľvek sťažnosti týkajúce sa našej platformy alebo služieb môžete podať aj na online platforme Európskej komisie pre riešenie sporov, ktorá je k dispozícii tu. Európska komisia postúpi vašu sťažnosť príslušným vnútroštátnym mediátorom. V súlade s pravidlami platnými pre mediáciu ste povinný pred každou žiadosťou o mediáciu písomne informovať spoločnosť BlaBlaCar o každom spore s cieľom dosiahnuť priateľské riešenie.